fbpx Skip to content

Άσκηση και Εγκυμοσύνη

Ασκηση στην εγκυμοσύνη

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση είναι απαραίτητη για έναν υγιεινό τρόπο ζωής, αλλά η ήπια άσκηση μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Και παρόλο που ίσως υπάρχουν φορές, όσο είστε έγκυος, που αισθάνεστε κουρασμένη, η κατάλληλη άσκηση μπορεί να σας προσφέρει ενέργεια, δύναμη και αντοχή.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

Πιο αναλυτικά, η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί:

  • Να σας προσφέρει περισσότερη ενέργεια και δύναμη.
  • Να αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος ώστε να σας ανακουφίσει από δυσκοιλιότητα, κράμπες και πόνους στην πλάτη.
  • Να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε.
  • Να βοηθήσει το σώμα σας να προσαρμοστεί στο νέο του σχήμα που αλλάζει διαρκώς.
  • Να ενισχύσει την έκκριση ενδορφινών που θα βελτιώσουν τη διάθεσή σας.
  • Να σας βοηθήσουν να διατηρήστε τη φόρμα σας και να επανέλθετε στην γραμμή σας μόλις γεννηθεί το μωρό σας.
  • Να αυξήσει την αντοχή σας και να τονώσει τους μύες σας ώστε να είστε καλύτερα προετοιμασμένη για τον τοκετό.

 

Επιλέγοντας την Κατάλληλη Άσκηση

Η άσκηση κατά της διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη, αλλά είναι πολύ σημαντικό να επιλέξετε το είδος της άσκησης που είναι κατάλληλο και ασφαλές για εσάς και το μωρό σας. Ακόμα κι αν δεν γυμναζόσασταν πριν μείνετε έγκυος, δεν υπάρχει λόγος να μην ξεκινήσετε τώρα, αρκεί η δραστηριότητα που θα επιλέξετε να είναι ήπια. Σε γενικές γραμμές, αν γυμναζόσασταν πριν, είναι ασφαλές να συνεχίσετε τη γυμναστική που κάνατε, με εξαίρεση, φυσικά, δραστηριότητες που ενέχουν κίνδυνο πτώσης ή πρόσκρουσης/χτυπήματος. Αν έχετε οποιαδήποτε απορία για το είδος και τη διάρκεια της άσκησης που σκοπεύετε να κάνετε, ρωτήστε τον γιατρό σας.

Κάποιες δραστηριότητες είναι ιδανικές για την εγκυμοσύνη και τις απολαμβάνουν ιδιαίτερα πολλές μανούλες:

  • Pilates ή yoga – τα μαθήματα που εστιάζουν στις ήπιες διατάσεις και την αναπνοή είναι ιδανικά. Καλό είναι να ενημερώστε τον γυμναστή σας για την εγκυμοσύνη σας πριν το μάθημα.
  • Βάδισμα ή ήπιο τρέξιμο – ο περίπατος στον καθαρό αέρα θα ωφελήσει τόσο το σώμα σας, όσο και το μυαλό σας.
  • Κολύμβηση – σε πολλά κολυμβητήρια διοργανώνονται ειδικά μαθήματα κολύμβησης για εγκύους, που επιτρέπουν την ασφαλή εξάσκηση, καθώς το νερό σας ανακουφίζει από το βάρος του μωρού.
  • Χορός – τα μαθήματα χορού, όχι μόνο θα τονώσουν τους μύες σας, αλλά θα σας φτιάξουν το κέφι!

 

Συμβουλές για Ασφαλή Άσκηση στην Εγκυμοσύνη

  • Επιλέξτε να φάτε ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες τουλάχιστον μια ώρα πριν γυμναστείτε, ώστε να σας δώσει την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεστε.
  • Ενημερώστε τον γυμναστή σας σχετικά με την εγκυμοσύνη σας.
  • Φορέστε στηθόδεσμο ειδικό για άσκηση καθώς και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια που θα σας υποστηρίξουν και θα σας βοηθήσουν να έχετε ανά πάσα στιγμή την ισορροπία σας: να θυμάστε ότι καθώς η κοιλιά σας μεγαλώνει, το κέντρο βάρους και ισορροπίας σας αλλάζει, και αυτό μπορεί να σας δημιουργήσει αστάθεια.
  • Πιείτε αρκετό νερό πριν και μετά τη γυμναστική σας, αλλά και μικρές ποσότητες κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  • Αφουγκραστείτε το σώμα σας: μην το παρακάνετε, και σταματήστε αμέσως αν αισθανθείτε πόνο, ζαλάδα, υπερβολική ζέστη, ή κούραση.
  • Κάποια είδη άσκησης ενδέχεται να εκθέσουν εσάς και το μωρό σας σε κίνδυνο. Καλό είναι να αποφεύγετε δραστηριότητες που ενέχουν κίνδυνο να χτυπήσετε ή να πέσετε, όπως για παράδειγμα ιππασία, σκι, ποδήλατο. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγετε δραστηριότητες που σας υποχρεώνουν να ξαπλώνετε ανάσκελα για πολλή ώρα, όταν έχετε φτάσει τις 16 εβδομάδες εγκυμοσύνης και μετά.

Αν έχετε οποιαδήποτε απορία για το κατά πόσον είναι ασφαλές να γυμναστείτε ή για το είδος της άσκησης που μπορείτε να κάνετε, επικοινωνήστε μαζί μας.

Βασικές Ασκήσεις Ασφαλείς στην Εγκυμοσύνη

Εάν έχετε απορίες για την εγκυμοσύνη σας μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

  • Στείλτε μας μήνυμα
  • Θέλετε να σας καλέσουμε εμείς;
  • Κλείστε ραντεβού

 
 
 

Αυγερινός Αντώνιος
Ημερολόγιο Εγκυμοσύνης 1

 

Εάν έχετε απορίες για την εγκυμοσύνη σας μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!