fbpx Skip to content

Πόσο είναι το ιδανικό βάρος που μπορώ να πάρω στην εγκυμοσύνη και από που προέρχεται;

βάρος στην εγκυμοσύνη Αυγερινός Αντώνης Gynomed

Οι περισσότερες γυναίκες αγχώνονται με το βάρος που παίρνουν στην εγκυμοσύνη. Είναι όμως μια φυσιολογική διαδικασία. Από το βάρος αυτό το ένα τρίτο οφείλετε στο παιδί και τον πλακούντα. Και το υπόλοιπο όμως δεν είναι όλο κακό βάρος.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

Μερος του βάρους που παίρνετε οφέιλτε στην αύξηση του όγκου του αίματος και το αυξημένο υγρό στα κύτταρά σας. Ο μυικός ιστός της μήτρας έχει αυξηθεί και το βάρος της ξεπερνάει το ένα κιλό. Οι ορμόνες της εγκυμοσύνης τα οιστρογόννα και η προγεστερόνη οδηγούν στην αυξηση του μεγέθους και του βάρους του στήθους ακόμα και πριν αρχίσει να παράγει γάλα.

Εχετε επίσης αυξημένα αποθέματα λίπους (κυρίως γύρο από τους γοφούς σας) γεγονός που βοηθάει στην γαλακτοφορία και τον θηλασμό.

Ολα αυτά όμως είναι φυσιολογικά και δεν αποτελούν λόγο ανησυχίας. Με λίγο προσοχή στις υπερβολικές “καταχρήσεις” το σώμα σας θα επανέλθει γρήγορα μετα τον τοκετό.

Πόσο όμως βάρος πρέπει να πάρω στην εγκυμοσύνη μου?

Θα πάρετε βάρος και αυτό είναι φυσιολογικό. Ποιό όμως είναι το ιδανικό βάρος που πρέπει να πάρω? Αυτό εφαρτάται από το βάρος που έχετε πρίν μείνετε έγκυος.

  • Αν το βάρος σας είναι χαμηλό (BMI μικρότερο από 18.5) συστήνουμε να πάρετε μεταξύ 13 και 18 κιλά στην εγκυμοσύνη σας.
  • Αν το βάρος σας πρίν μείνετε έγκυος είναι φυσιολογικό (BMI μεταξύ 18.5 και 24.9) μπορείτε να πάρετε 11 εως 16 κιλά.
  • Με αυξημένο βάρος πριν την εγκυμοσύνη (BMI μεταξύ 25 και 29.9) συστήνουμε να πάρετε 7 έως 11 κιλά.
  • Εαν είσαστε παχύσαρκη (BMI μεγαλυτερο του 30) συστήνουμε να πάρετε 5 έως 9 κιλά)

Τι μπορώ να κάνω για να φροντίσω το βάρος μου στην εγκυμοσύνη;

Προσπαθείστε να τρώτε σωστά. Δεν υπάρχει λόγος να τρώτε για 2 μόλις μείνετε έγκυος. Δεν χρειάζεστε περισσότερες θερμίδες παρά μόνο στο τρίτο τρίμηνο και εκει ακόμα οι παραπάνω ανάγκες σας είναι μόνο 200 θερμίδες την ημέρα!!!

Εκτός από την διατροφή όμως σημαντικη είναι και η άσκηση. Κατά κανόνα μπορείτε να συνεχίστε όποια άσκηση κάνατε ίσως με λίγε τροποποιήσεις που μπορούμε να συζητήσουμε κάτα περίπτωση.

Αν δεν κάνατε τακτικά κάποια άσκηση πριν μείνετε έγκυος μπορείτε να προσθέσετε αρχικά περίπου 15 λεπτά ήπιας άσκησης την ημέρα στο πρόγραμμα σας. Σιγά σιγά καλό θα ήταν να την αυξήσετε έως και το μισάωρο. Να θυμάστε ότι ο σκοπός μας είναι να έχετε κάποια φυσική διαστηριότητα και όχι να γίνεται “αθλήτρια” στην εγκυμοσύνη σας.

Γενικά, προσπαθήστε να καλοδεχτείτε τις αλλαγές στο σώμα σας τις καινούριες σας καμπύλες το μεγαλύτερο στήθος και το λαμπερό δέρμα. Αλλωστε όλα αυτά σημαίνουν ότι το σώμα σας δουλεύει σωστά και είναι έτοιμο να υποστηρίξει και να θρέψει το παιδί σας!

Εάν έχετε απορίες για την εγκυμοσύνη σας επικοινωνήστε μαζί μας!

  • Στείλτε μας μήνυμα
  • Θέλετε να σας καλέσουμε εμείς;
  • Κλείστε ραντεβού

 


Αυγερινός Αντώνιος

Εάν έχετε απορίες για την εγκυμοσύνη σας επικοινωνήστε μαζί μας!