Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω την γονιμότητά μου?

Μια καλή, ισορροπημένη διατροφή και υγιεινές συνήθειες βοηθούν στην γονιμότητα τόσο των ανδρών, όσο και των γυναικών.

Αν είστε γυναίκα:

Τα κύτταρα των ωαρίων χρειάζονται περίπου 3 μήνες για να ωριμάσουν πλήρως, οπότε καλό είναι να εντάξετε από νωρίς υγιεινές συνήθειες στην ζωή σας, για να παράγετε πιο υγιή ωάρια. Είναι σημαντικό να σταματήσετε το κάπνισμα καθώς οι τοξίνες στα τσιγάρα γερνάνε τις ωοθήκες, καταστρέφουν τα ωάρια, και επηρεάζουν τόσο την γονιμότητα, όσο και την εμφύτευση των γονιμοποιημένων ωαρίων στην μήτρα. Το αλκοόλ και η καφεΐνη, η οποία βρίσκεται επίσης στο τσάι και σε αναψυκτικά, επηρεάζουν την γονιμότητα. Φροντίστε να έχετε καλή, ισορροπημένη διατροφή  και διατηρήστε σταθερό, υγιές βάρος. Ο γιατρός σας ενδεχομένως να σας συστήσει να παίρνετε φυλλικό οξύ ως συμπλήρωμα διατροφής. Όσο πολύ κι αν θέλετε να μείνετε έγκυος, προσπαθήστε να μην το σκέφτεστε συνέχεια για να μην σας δημιουργηθεί άγχος. Να θυμάστε πως αν είστε χαλαρή, έχετε διπλάσιες πιθανότητες να μείνετε έγκυος. Οπότε διασκεδάστε και απολαύστε την προσπάθεια να αποκτήσετε μωρό! 

 

Αν είστε άντρας:

Τα κύτταρα των σπερματοζωαρίων χρειάζονται περίπου 3 μήνες για να ωριμάσουν πλήρως, οπότε καλό είναι να εντάξετε από νωρίς υγιεινές συνήθειες στην ζωή σας, για να παράγετε πιο υγιή σπερματοζωάρια. Είναι σημαντικό να σταματήσετε το κάπνισμα και να περιορίσετε το αλκοόλ, καθώς και τα δύο μπορεί να επηρεάσουν την γονιμότητα. Μελέτες δείχνουν ότι το άγχος επηρεάζει ορμόνες που απαιτούνται για την παραγωγή σπέρματος. Συνεπώς, προσπαθήστε να αποβάλετε το άγχος από τη ζωή σας. Φροντίστε την διατροφή σας τρώγοντας άφθονα φρούτα και λαχανικά που βοηθούν στην υγεία του σπέρματος. Διατηρήστε σταθερό, υγιές βάρος, και επιλέξτε κάποια πολυβιταμίνη που να περιέχει σελήνιο, ψευδάργυρο και φυλλικό οξύ. Τέλος, ασκηθείτε με μέτρο, και γενικά φροντίστε τον εαυτό σας ώστε να είστε σε καλή φυσική κατάσταση.

 

© 2016 Gynomed